Archiv článků

Den šestý - Mokrý výlet po okolí města Dong Van

"D...", chci popřát dobré ráno právě se probudivším spolucestujícím, ale vyjde ze mě jen šepot. Včera večer jsem cítila, že mám trošku vykřičené hlasivky, ale že až takhle? Vypadá to dnes na tichou domácnost. A při pohledu z okna také na pořádně mokrý výlet. Rádi bychom přitom dohnali resty ze...

Den pátý - Motovýlet k Vlajkové věži

Je krátce po šesté ráno a stále se mi nedaří usnout. Všechny pokusy o odpočinek s přibývajícím ruchem a světlem za oknem vzdávám. Než se probudí i ostatní, využiju chvilky, abych se podělila o zážitky ze dne pátého vietnamského.Probudili jsme se do teplého rána ve měste Dong Van. V kuželovitých...

Den čtvrtý - Cesta na sever pokračuje

Večer jsme dorazili do Ha Giang (čti: hazang), do hlavního města stejnojmenné provincie na samém severu Vietnamu. Hladoví a rozlámaní jsme i s batohy zapadli do první pouliční restaurace u nádraží. Bez pořádné misky jídla jsme odmítali udělat krok dál.Přivítali nás samí maličcí usměvaví lidé. Při...

Den třetí - Cesta na sever

Jedeme na sever. Jeden den v sedmimilionovém hlavním městě Vietnamu nám stačil. Ráno jsme posnídali hotelová volská oka s toustem, zabalili se a vyrazili na autobusové nádraží My Dinh. V plánu máme průzkum horské provincie Hà Giang na hranicích s čínským Yunnanem. Na nádraží jsme koupili čtyři...

Den druhý - V Hanoji

Jsme ve Vietnamu. I přes včerejší trable všichni čtyři. Je tady půl devátá ráno, podle údajů od pilota 25°C a podle našich pocitů pořádné vlhko. Hned bychom se vydali někam k vodě nebo do příjemného klimatu vietnamské přírody, ale před námi je nejprve jeden nevyhnutelný úkol - získat vízum.Letiště...

Den první - Jak se české střevo vydalo podruhé do Asie

"Ale slečno, ve zvacím dopise máte špatné číslo pasu..."... Tak nám začala naše freestylová dovolená.Od pěti ráno nemůžu spát. Asi už se má tělesná schránka připravuje na časový posun. V Hanoji je v tuhle chvíli 11 dopoledne a já se cítím přesně tak. V šest kapituluju a vylézám z postele. Alespoň...

Lisabon a jeho čtvrti

Lisabon   Lisabon je hlavní město Portugalska ležící na řece Tajo. Jeho název pochází z fénického pojmenování Alis Ubbo, neboli “bezpečný přístav”, z 12. století př. n. l., když už byl významným obchodním centrem. To z něj činní nejstarší město v celé západní Evropě. Hlavním městem Portugalska...

Doprava

V kontinentálním Portugalsku přijímá mezinárodní lety více letišť, z nichž nejvytíženější jsou Lisabon, Faro a Porto. Přímé spojení mezi Českou republikou a Portugalskem v současné době zajišťuje společnost TAP Portugal, a to na lince Praha – Lisabon. Doprava z letiště v Lisabonu do centra města je...

Co s sebou?

Co obsahoval můj batoh na cestu:OblečeníLehká nepromokavá bundaMoirové triko s dlouhým rukávem (dobré do klimatizovaných busů na spaní)2x tílko2x tričko s krátkým rukávem1x kraťasysarong (víceúčelový)2x ponožky5x spodní kalhotky2x sportovní podprsenkaLehké dlouhé kalhotyLegíny (dobré do...

Vízová povinnost

Pro pobyt ve Vietnamu jsou nutná víza. Vízum je možné získat buď na Vietnamské ambasádě v Praze nebo na základě zvacího (schvalovacího) dopisu po příletu na jedno z mezinárodních vietnamských letišť. Cena samotného víza je v současné době (pozdim 2015) 45 USD pro 30 dní a jeden vstup.1)...