Den osmý - Výlet na první mayské ruiny

Na páteční odpoledne jsem si vymyslela program protkaný latinskoamerickou kulturou současnou i dávno minulou. A tou starší z nich začínám.

Po dnešním vyučování, které jsme strávili v příjemném prostředí plážové restaurace (a kde mi učitel Eduardo i „ředitel“ školy Felipe vychválili plynulou španělštinu – chro, chro, to si nechám líbit) jsem si zabalila foťák a láhev vody, strčila pár pesos do kapsy a vydala se na zastávku colectiva. Za cíl jsem si vybrala mayské městečko Tulum, respektive jeho pozůstatky.

Tulum se nachází asi 60 km jižně od Playa del Carmen. Cesta colectivem mě a dalším 13 spolucestujícím zabere tři čtvrtě hodinky, po kterých zaplatím 40 pesos svozného a vystupuji na parkovišti před vstupem do archeologické zóny.

Město se nachází na útesu, přibližně 12 metrů nad mořem. Pochází z předkolumbovské doby a největší slávu zažilo v období od 13. století do příchodu Španělů o tři století později.

Mayské ruiny města Tulum

Chrám fresek (Templo frescos)

Původním názvem města bylo Zama, které v mayském jazyce znamená svítání. Název vychází z mayského náboženství, které dává schopnost bohům ovlivňovat každý jednotlivý den člověka od rána do noci. V Tulum je nejčastěji umělecky zachycený tzv. klesající bůh, jemuž bylo město zasvěceno. Dnešní název města pochází taktéž z mayského jazyka. Slovo „tulum“ v něm znamená hradby, které v minulosti město obklopovaly.

Více už na fotografiích.

Chrám Boha větru (Templo Dios del Viento)

Pláž u mayského města Tulum

Chrám Boha větru (Templo Dios del Viento)

Jako druhou dnešní aktivitku jsem chtěla navštívit druhý den festivalu karibské kultury, který se koná před radnicí v Playa del Carmen a jehož úvodní část jsme s ostatními spolušpanělštináři viděli už včera, ale už nezbývají síly a čas. Na víkend mám naplánovaný cestovatelský program, a tak se musím zabalit, doladit poslední detaily cesty a hlavně – jít hodně brzy spát.

Diskusní téma: Den osmý - Výlet na první mayské ruiny

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek