Dny nulté - Přípravy na cestu

21.7.2015, facebooková skupina Spolucestovatelé – Cestovatelská seznamka: „Ahoj, začínám přemýšlet o podzimní cestě do JV Asie a pro letošek mám předběžně vybraný Vietnam. Měli byste tipy na zajímavá místa, i ta méně turistická? A která naopak nedoporučujete? Narazil jste někdo na zajímavé místo třeba i na šnorchlování (vím, že na to to není zas tak typická destinace)? A pokud by se našel někdo, kdo bude zrovna na místě, ráda se potkám při nějakém výletě.“

Tak takhle nějak se zrodila letošní cesta. Pár řádek umístěných v druhé polovině července na sociální síti dalo směr letošní listopadové cestě po zemi ležící na pobřeží Jihočínského moře. Ještě ten den mi dorazilo několik odpovědí a mezi nimi soukromá zpráva od cestovatele z Krkonoš s přezdívkou Nygel. Že prý by do Vietnamu na podzim také rád a zatím má k sobě jednu spolucestovatelku. A tou byla Jíťa z Hradce. Jet ve třech? No proč ne? Do listopadu času dost, popovídáme, poznáme se, a když si nesedneme, zase se rozdělíme.

O týden později přišla nová zpráva od Nygela: „Ahoj holky. Mám dalšího zájemce o cestu… A je to chlap :-)." A tak se k nám přidal Karel. Karel ze Šumavy, Karel z Klatov, Karel z … firmy, kde pracuje táta! (Zdravím.) Svět je vážně malej. A tak jsme se našli čtyři.

Uběhl měsíc, během kterého jsem si pohrávala s myšlenkou, že mým novým „vietnamským kamarádům“ uteču na sever do nějaké školy čínštiny, a nastal nejvyšší čas definitivně zvolit, jaký bude letošní podzim. Školy v provincii Yunnan neprojevily příliš aktivní zájem o můj skromný příspěvek do jejich kasičky, a tak bylo rozhodnuto. Poslední srpnový víkend jsme se sešli Nygel, Jíťa a já u Karla v Klatovech a uspořádali seznamovací a předběžně plánovací akci. Po hodinách smíchu, historek, výborné večeři od Karla a pár pivech a vodách na klatovské Střelnici padla z úst Nygela zásadní otázka: „Tak co, pojedeme spolu?“ „No, tak já to s vámi asi nějak zvládnu,“ odpověděla jsem jako první. Následovala další z řady salv smíchu a přípitek na povedenou cestu. Pojedeme.

Dnes už máme téměř vše připravené. Letenky Praha – Moskva – Hanoj a zpět Ho Chi Minh – Moskva – Praha byly na řadě jako první. K nim jsme přidali malý přelet z ostrova Phu Quoc do Ho Chi Minhova města a jako poslední formalitku jsem nám zařídila zvací dopis pro vízové oddělení v Hanoji. Ještě nachystat pár drobností, odstříhat poslední měsíc z metru a můžeme vyrazit.

Diskusní téma: Dny nulté - Přípravy na cestu

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek