Na sever dorazilo jaro

Zjistila jsem, že na tom jsem časově poslední dobou mizerně a delší článečky přibývají s dost ostudným zpožděním... proto nová rubrika: Krátké aktualitky. A hned ta první - v Turku je jaro!!!

Nejen astronomicky začalo včera jaro, viditělně se rozhodlo ukázat i v realitě a to dokonce i tady na severu. Přestože nevim, kam dřív skočit s povinnostma, tak jsem dneska nevydržela a musela se vydat na procházku po okolí. Sluchátka s latinskoamerickou muzikou do uší, foťák kolem krku a v rytmu "Caminando por la vida" hurá ven!

Nadšení z prvních opravdu hřejících paprsků sdílelo podstatně víc lidí a velká část z nich se taktéž vydala podél řeky Aury směrem do vnitrozemí. A někteří nejen podél, ale přímo po ní. Za prvním velkým jezem je totiž voda pořád ještě zamrzlá a posněžená a místní ji využívají pro běžkování. Paradoxně je na řece mnohem víc sněhu než v přilehlých lesích. Ty jsou pro změnu ještě pořád naprosto dokonale pokryté ledem. Jak jsem ráno cítila teplo ve vzduchu, tak jsem vyměnila polární obuv za tenisky, jenže právě v lesích jsem se poučila, že to nebyla úplně chytrá volba. Kdybych si na nohy vzala brusle, tak budu ve větším bezpečí. Ve chvíli, kdy jsem si jen tak pro sebe řekla, že to stejně skončí držkopádem, tak jsem skutečně letěla... a zrovna jako naschvál v místě, kde končil led a začínalo blátíčko :) Naštěstí to odnesly jenom rukavice... vypůjčené :)

Taková prkotina mi ale náladu zkazit nemohla a po dvou hodinách jsem se vrátila s baterkama nabytýma na 100%. Snad mi dlouho vydrží. Minimálně do večera, kdy pořádám další ze společných kuchařských seancí... ty fungují jako nabíječka taky spolehlivě.